Köpa hemsida? – Hemsidan har stor betydelse för omsättningen

Köpa hemsida? - Hemsidan stor betydelse för omsättningen

Alltför få aktörer förstår vikten av hemsidan som ansiktet utåt för företaget. Det finns till och med de som menar att det inte lönar sig att satsa på de lite dyrare professionella hemsidorna. Det kan straffa sig i längden. Kraven ökar på hemsidorna, inte enbart vad gäller design och utformning. Det är snarare funktionerna som är viktiga: hur lätt det är att handla, hur stora möjligheter en person har att komma i snabb kontakt med företaget och applikationer som gör hemsidan levande, informativ och intressant.

Det kan vara svårt att se vad professionella hemsidor kan ge för plus i omsättningen jämfört med statiska hemmabyggen. Ökningen av antalet kunder och beställningar slår inte i taket enbart för att en ny professionell hemsida installerats, hur käck den än ser ut när den lanseras. Den kanske kostar mer i underhåll och mängder med tid spenderas på att ge feed-back på förfrågningar, uppdateringar och att skriva innehåll på sidan, utan att företaget känner att det ger något faktiskt resultat.

Men en bra, uppdaterad och väl fungerande, tillika säker, hemsida blir en fast punkt för gamla och nya kunder, för marknadsföring av nya produkter och inte minst för att sprida information och kommunicera med omvärlden. Det handlar således om hur bra hemsidan fungerar och hur den nya hemsidan sedan används. Vilken information läggs in, och hur användarvänlig är design och funktion? En lika viktig fråga är hur säkert det är att kommunicera med företaget via hemsidan.

De allra flesta privatkunder, liksom företagskunder, går numera till datorn för att få information om tillgängliga varor och tjänster. De jämför pris och kvalitet, och går sedan ut till den fysiska butiken och handlar varan. Den som inte ens finns med i steg ett, det vill säga när informationen söks, kan glömma det fysiska besöket också.

Med tanke på att trenden långsamt går mot att alltfler vågar prova på näthandel, finns också enorma möjligheter för det företag som satsar på en ny hemsida med seriös och ingående information om de produkter som erbjuds och vilka köpvillkor som finns, liksom den säkerhet vid e-handel som företaget erbjuder. Det är just sådant som gör att den fysiska butiken lockar fler köpare än så länge. Osäkerheten runt e-handeln är stor, och ingen kund vill känna sig lurad. Så tänk om bara några av de 95 % av kunderna som handlar i fysiska butiker, går till just din e-butik istället? Då kan vi tala om bra omsättning och betalt för att skapa professionella hemsidor.

Men det gäller, som alltid, att hitta rätt leverantör för sin nya hemsida. En av de webbyråer i stockholm som verkligen förstått hur professionella hemsidor ska byggas utifrån företagets behov, kundkrets och premisser, är www.dinwebb.nu. De genomför an grundlig analys för varje ny kund, för att kunna skapa framtidens hemsida till kunden, redan idag.  intresserad av att Köpa hemsida av dinwebb ? kontakta dem idag på dinwebb.nu

No related posts.